Bahasa: EN | 中文 | BM |

Blog


Berdasarkan statistik SimilarWeb, WhatsApp adalah aplikasi komunikasi yang paling banyak digunakan di Malaysia. Saya yakin sebagian besar alat komunikasi kerja Anda juga menggunakan WhatsApp sebagai yang utama.

Oleh karena itu, penempatan tombol WhatsApp di situs web adalah faktor yang perlu dipertimbangkan. Banyak orang berpikir bahwa menempatkannya di bagian "Hubungi Kami" atau di footer sudah cukup, tetapi saya dapat memberi tahu Anda bahwa hanya dengan cara tersebut, Anda akan kehilangan banyak peluang bisnis!


Di kawasan mana sebaiknya meletakkan butang WhatsApp?

 
  1. Halaman Hubungi Kami



    Pengguna yang mengakses halaman Hubungi Kami umumnya sangat berminat untuk melakukan transaksi dengan Anda atau ingin memperoleh informasi lebih lanjut tentang pesanan besar. Meskipun tingkat konversi lebih tinggi dalam hal ini, jika hanya mengandalkan halaman ini, Anda akan kehilangan pelanggan yang tertarik namun tidak membutuhkannya secara segera. Pelanggan semacam ini biasanya tidak akan mencari tahu bagaimana cara menghubungi Anda secara mendalam.
     
  2. Butang terapung WhatsApp (Float Button)



    Butang terapung WhatsApp (Float Button) adalah perkara yang baik, di mana pengguna boleh menghubungi anda dari mana-mana halaman, ini adalah kelebihan utamanya. Walaupun terdapat kelemahan yang jelas seperti menghalang pandangan dan tidak mempunyai kemampuan untuk memberikan balasan automatik yang ditetapkan untuk produk, tetapi ini masih disyorkan untuk dipasang kerana manfaatnya lebih tinggi daripada kelemahan tersebut.
     
  3. ⭐ Butang WhatsApp di halaman produk



    📣 Penempatan butang WhatsApp di sini sangat penting!
    Anda perlu tahu bahawa sebahagian besar pelanggan anda memerlukan bimbingan atau maklumat produk tambahan sebelum membuat pesanan, dan WhatsApp adalah cara yang paling mudah untuk menghubungi anda. Kita semua tahu jika tiada jawapan segera, pelanggan mungkin akan beralih ke pesaing anda untuk membuat pembelian dalam saat yang terdekat.

    Namun, hanya butang WhatsApp tidaklah mencukupi. Kita perlu melampirkan teks dan pautan balasan yang telah ditetapkan secara eksklusif untuk setiap produk anda pada butang WhatsApp. Dengan cara ini, anda akan dapat mengetahui segera produk mana yang pelanggan anda tanya, dan tidak perlu lagi membuang masa berbalas-balas pesanan. Tentunya, pautan balasan tetap untuk beberapa produk dapat dilakukan secara automatik oleh sistem, tanpa memerlukan tindakan manual.
     

    Pautan balasan yang telah ditetapkan untuk setiap produk seperti yang ditunjukkan dalam gambar di bawah ini:



❎ Tidak disarankan meletakkan butang WhatsApp di kaki halaman (footer)

Kebanyakan orang menggunakan internet melalui telefon bimbit sekarang. Antara muka laman web versi telefon bimbit adalah panjang tegak, bukan lebar pendek seperti versi komputer. Pada dasarnya, tidak banyak orang yang akan menggulir ke bahagian bawah untuk mencari maklumat hubungan. Ini adalah perkara yang perlu dielakkan!


Sistem laman web ONEYNC, tidak meninggalkan sebarang perincian kecil dalam transaksi.

Terdapat banyak perincian dalam transaksi laman web yang mungkin kelihatan kecil, tetapi dapat membantu anda mendapatkan pesanan besar dengan cepat, seperti pesanan pukal!

Kami mempunyai pengalaman selama 16 tahun dan telah memperbaiki semua aspek berdasarkan maklum balas pelanggan dan data besar. Terutamanya, keahlian kami dalam SEO! Kami telah mencapai peringkat Google untuk pelbagai kata kunci, yang membuat laman web pelanggan kami berjaya dan menghasilkan pendapatan yang besar!

Jika anda tidak percaya, sila hubungi kami. Kami akan memberikan beberapa kata kunci yang boleh anda semak sendiri. Jadi, jika anda berminat untuk memiliki laman web yang dapat membantu perniagaan anda menghasilkan wang, segeralah hubungi kami!

17 May 2023

Dapatkan Konsultasi Profesional dari Pakar Pemasaran Laman Web kami!

Demo Percuma