Bahasa: EN | 中文 | BM |

Blog


Apa itu SSL?

SSL (https) berfungsi terutamanya untuk mengamankan komunikasi antara laman web dan penggunanya, mencegah pihak ketiga atau peretas mengubah informasi.
 

Mengapa beberapa peranti tidak dapat mengakses laman web saya baru-baru ini?

Baru-baru ini, pelayar pada beberapa peranti mudah alih telah mula menyekat laman web tanpa SSL, yang mungkin menghalang pelanggan potensial daripada mengakses laman web anda, secara tidak langsung kehilangan apa yang hampir dapat. Selain daripada disekat oleh pelayar, kedudukan Google laman web tanpa SSL juga boleh terjejas kerana Google lebih suka mengesyorkan laman web yang lebih selamat kepada penggunanya.
 

Bagaimana saya boleh memeriksa jika laman web saya menyokong protokol SSL?

Kaedah 1: Periksa sama ada alamat laman web bermula dengan https. Jika ia hanya mempunyai http tanpa 's', ini bermakna laman web anda tidak menyokong SSL atau tidak memaksa penggunaan SSL.
Kaedah 2: Periksa kehadiran ikon kunci di hadapan alamat laman web. Jika tidak ada, ini menunjukkan bahawa laman web anda tidak menyokong SSL atau tidak memaksa penggunaan SSL.
 

Laman web siri NEWPAGES ONESYNC Platinum dilengkapi dengan SSL

Kami menyedari pentingnya SSL untuk laman web perniagaan dari segi kedudukan Google atau aksesibiliti. Oleh itu, pakej terbaru kami dilengkapi dengan protokol SSL. Anda tidak perlu bimbang tentang keselamatan laman web anda. Anda hanya perlu fokus sepenuhnya pada strategi pemasaran anda. Hubungi kami sekarang untuk mengetahui lebih lanjut.

Bagi pelanggan kami yang lebih awal (pengguna bukan Platinum tanpa sokongan SSL), kami sangat mengesyorkan agar anda menaik taraf ke siri Platinum untuk sistem laman web yang paling komprehensif.

06 Feb 2024

Dapatkan Konsultasi Profesional dari Pakar Pemasaran Laman Web kami!

Demo Percuma